faciliteiten

Faciliteiten

Onze haven beschikt over uitstekende voorzieningen: goede sanitaire voorzieningen in twee gebouwen die dagelijks worden schoongemaakt, was-en drooggelegenheid, koel-en vrieskast, stortplaatsen voor chemische toiletten, een afvalstation en een gratis pompinstallatie voor vuil water. Leden en bezoekers hebben gratis, snel internet tot hun beschikking.

Reanimatie: Bij beide toiletgebouwen hangt een duidelijk herkenbare AED defibrillator in een gele kast, training is vereist voor het gebruik ervan.

Fietsen, Optimisten, Laser Pico’s, kano’s en supboards kunnen geleend worden bij de havenmeesters, en one leden kunnen ook met een Valk van wal steken.

Er is een speeltuintje voor de kleintjes, er kan getafeltennist worden en er is een ’trapveldje’. Verder kan er lekker gespeeld worden op het speelstrandje, waar je ook heerlijk kunt loungen. Een fijne plek voor de barbecue (die staat er al, alleen wel zelf schoonmaken en opruimen). Ook op het terras voor het havenkantoor kan gebarbecued worden, en in het hoogseizoen op vrijdag en zaterdag van 20.30 – 0.00 uur kunt u ’s avonds een drankje halen in ons havencafé Waypoint. IJsjes zijn te verkrijgen op het havenkantoor. In de directe omgeving van de jachthaven bevinden zich een supermarkt en diverse gezellige restaurants, en een watersportwinkel annex jachtwerf met kraan.

De mogelijkheid tot winterstalling op eigen terrein, uitgevoerd door de firma Van Dijke Motoren  maakt dat onze haven volledig is toegerust.

winterstalling op eigen terrrein

speelstrand

A-steiger voor passanten

Passanten

Watersportvereniging Den Osse heet passanten van harte welkom in haar gezellige haven. Onze havenmeesters hebben altijd wel een passende ligplaats voor u. Daarnaast heeft de vereniging een gastensteiger, de A steiger van ruim 170 meter zonder obstakels. Ideaal voor groepen en of grote motorboten. Het tarief voor 2023 is € 2,50 p.m. excl. electra, voor motorboten komt daar nog BTW bij.

Hieronder ziet u een overzicht van alle voorzieningen, waarvan u als passant ook gebruik kunt maken: van uitstekende sanitaire voorzieningen, leenfietsen en kano’s tot aan de vrij te gebruiken barbecues, die u wel zelf dient schoon te maken. En niet te vergeten: onze gratis, goed werkende WiFi-verbinding. De inlogcode krijgt u op het havenkantoor.

U kunt zich als passant aanmelden op de A steiger, dat is de steiger aan stuurboord bij het binnenvaren, of via marifoonkanaal 31. Op de kop van de A steiger vindt U onder het bord met plattegrond een intercom naar het havenkantoor. De havenmeester zal u graag vertellen waar u kunt gaan liggen. Electra wordt afgerekend naar verbruik, hiervoor krijgt u een eigen meter.

Jeugd

De jeugd heeft de toekomst, ook bij WSV Den Osse. Voor de kleintjes is er een afgeschermd speeltuintje, jongeren kunnen tafeltennissen, voetballen en beach volleyballen op ons eigen strandje. Verder kunnen jongeren bij ons beschikken over Optimisten, Laser-Pico’s en sup boards. Er worden er jaarlijks ‘plezier met zeilen’ voor de jeugd vanaf 7 jaar georganiseerd, en diverse activiteiten voor de kleintjes en de wat oudere kinderen.

veelgestelde vragen

Alles wat u verder wilt weten

Na inschrijving wordt u op een wachtlijst geplaatst
Door contact op te nemen met het havenkantoor, telefonisch of via het contactformulier.
Bij inschrijving betaal je het lidmaatschap à € 100,-   ; daarnaast betaalt u bij toewijzing van een ligplaats eenmalig entreegeld, afhankelijk van de grootte van het schip, en het liggeld; verder staat jaarlijks de  toeristenbelasting op de factuur, en u betaalt eenmalig een bedrag van € 22,50 borg per toegangskaart.

Dat is o.a. afhankelijk van de grootte van het schip, zodra er een ligplaats voor u beschikbaar is, ontvangt u een offerte van de havenmeester.